onsdag 17 september 2014

plugga, vad är det?

Jag har verkligen blivit expert på att göra allt annat än det jag ska. Och det jag ska göra är att plugga. Men jag har ingen lust att läsa gamla mossiga böcker som måste sönderanalyseras för att man ska förstå budskapet. Denna känslan ska jag försöka komma ihåg den dagen mina elever kommer till mig och säger att "det är tråååkigt, kan vi inte göra något annat" för det ÄR svårt att motivera sig till att göra vissa saker om man inte ser den direkta meningen med att göra det. Därför ska jag bli bäst på att förklara för mina elever varför vi gör det vi gör i skolan.

Så vad har jag gjort istället för att plugga? jo, jag har storstädat lägenheten, varit på gymmet, tittat på lyxfällen på tv, varit ute med katten, tvättat och nu har jag knäckebröd i ugnen samtidigt som jag sitter här och bloggar. Som ni ser, inte mycket plugg här inte. Men jag ska ta tag i det nu... ska bara koka kaffe först...
...jag ska bara... 

(bild ifrån google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar