fredag 7 november 2014

Kladdkakakans dag

Välkomna mig tillbaka till verklighet! Nu, efter veckor av tentaplugg hit och tentaplugg dit. Igår redovisade jag och skrev en salstenta. Samma dag fick jag en hemtenta. Nu är hemtentan inskickad och ett godkänt resultat ifrån gårdagens salstenta ha rullat in. Nu tar jag helg, på riktigt! I morgon kör vi en tur till sivans och släpper loss. 

Trots alla måsten har det ändå hunnits med en snabbvisit ifrån mamma, mormor och moster. De var här och jag och William blev bjudna på frukost. Underbart! Och lilla Elliot gjorde succé, igen. Men vem kan inte tycka om världens sötaste lilla bonnatös?

Jag känner hur jag långsam börjar komma tillbaka till den riktiga världen. När jag skriver tenta så är jag inte kontaktbar, jag kliver in i en konstig bubbla där man inte kan nå mig. I den bubblan finns inte hunger, törst eller trötthet. Bara fokus.  

Nu tänker jag fira kladdkakakans dag, lämpligt nog genom att äta kladdkaka. God kväll mina vänner 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar