fredag 1 augusti 2014

Godmorgon!

Nu har det varit tyst här ett tag, av samma anledning som vanligt. Mycket jobb och när jag inte jobbat så har jag varit i Älmhult med familjen. Fast det är inte HELT sant. För i helgen hade jag två övernattningsgäster efter att vi haft en utekväll i Växjö. Hanna Linn och jag satt vid växjösjön och myste i solnedgången innan vi drog vidare till ett par pubar. Tyvärr har jag ingen festlig bild att bjuda på ifrån detta. Men ni får lite på att det hänt ändå ;) 

Jag har även firat lillebror som fyllde 20 
Här sitter alla kalasfina barn på rad i Jespers lilla säng. 


Vet ni? Nu åker snart jag och tjejena till Rhodos!! Woho! Nästa lördag drar vi och jag börjar redan packa. Men det är lika bra. Jag är SÅ dålig på att packa, när jag ska vara borta en vecka så tror jag i vanlig ordning att jag måste ha hela garderoben med mig. Jag försöker veklingen att prioritera men det går inge vidare. Samtidigt känns det som att jag inte har några kläder. Hur går det ihop? Ingen aning. 

Jag var på stan igår med mamma en liten runda och köpte en klänning som fick åka ner i Rhodosväskan direkt. Något nytt måste man ju ha med sig. Och så är det ju detdär med solkräm. Attans va dyrt det är! Har beställt solskyddsfaktor 50 för att inte bränna sönder min blekvita baksida. 
Vi har också köpt med oss lite mat så att vi slipper äta ute två gånger om dagen. Det blev några smarriga pulversoppor, pasta, nudlar och konserverade köttbullar i gräddsås. Det blir kanske ingen Nobelmiddag, men det duger till oss. 

Ha en fin fredag, nu börjar min jobbhelg.

1 kommentar:

  1. Låter som gourmetmat ni skall ha med er ;) Imponerande välplanerat att ha med mat i alla fall! Och bilden med tjejerna som solar, nog är bruttan närmast i bild klart sötast!! Så jag hoppas att det är så du känner: sötast bland brudarna!!

    SvaraRadera