torsdag 5 juni 2014

3 år... Vart tog de vägen?

Nu har jag sommarlov. Sista redovisningen är gjord, sista skriftliga uppgiften är inskickad. Detta firades igår tillsammans med två andra bruttot och en grabb ifrån gamla LR styrelsen. 
En av tjejerna får faktiskt sin lärarexamen idag, så världens största grattis till henne!

Idag har jag balkongen öppen och hör glada människor och skön musik överallt. Många som tar sin examen idag och snart ska de på examensceremoni. Så fantastiskt och jag gläds med alla som får sin examen idag.

För min del blir jag ledig fram till tisdag, då drar mitt sommarjobb igång jobbar jag 80% fram till vecka 33. Men det är gött, då vet man att pengarna rullar in under sommaren också. Efter sommarlovet har jag 1,5 år kvar på lärarutbildningen. Det känns lite dubbelt. Å ena sidan känns det som att jag vill vara färdig NU samtidigt som jag känner att jag har mycket kvar att lära. 

För att njuta av min ledighet sätter jag mig nu med en jättebra bok
Den är helt fantastiskt bra! Denna tänker jag läsa tills det blir dax att träffa Hanna inne i stan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar