onsdag 11 juni 2014

En vandring på 1000 mil, börjar alltid med ett steg

Även om min värld står still så fortsätter den riktiga världen att rulla på. Och tur är väl det!

Nu har jag gått en tvådagars intensivutbildning imon vård och omsorg för att jag ska kunna göra ett bra jobb som vårdbiträde i sommar, med start i morgon kl.07.00. Om jag inte hade utbildat mig till lärare så skulle jag definitivt utbildat mig till sjuksköterska, det verkar vara jättespännande. Eller skulle jag kunna tänka mig att vara personlig assistent. Nästan alla yrken som har med människor att göra intresserar mig, undrar varför egentligen? 
Kanske för att det är spännande att vi alla är människor men vi är så extremt olika, och även om vi skulle vara lika så har vi olika förutsättningar. Dessutom tycker jag att det är viktiga jobb, något som får mig att känna mig meningsfull samtidigt som personen/personerna jag jobbar med får en höjd livskvalitet. Jag kan verkligen inte se mig själv jobba med något som inte har med människor att göra. Om jag inte skulle jobba med människlig rent fysiskt så skulle jag jobba med mänskliga rättigheter eller liknande, kanske politiker. Om man får sväva ut lite, och det får man.



1 kommentar:

  1. Det blir bra för de äldre med dig där över sommaren. Och sväva på du bara, att du börjar din karriär som lärare innebär ju absolut inte att du stannar vid det- vill du fortsätta som politiker så kommer du att göra det, vill du fortsätta som något annat kommer du att göra det. För som du vet, så kan du precis allt som du vill!! Kram!

    SvaraRadera