fredag 27 juni 2014

Filmrecension

Ikväll har jag sett en av de bästa filmerna någonsin. Den innehöll  allt som jag vill ha av en film: spänning, kärlek, drama och humor. Den som kommit på denna berättelsen är mästare på att blanda humor med  allvar, hela filmen var som en allvarsam lek. Precis så som livet är. 

Dessutom höll sig filmen till storyn i boken, med undantag för vissa mindre betydande detaljer. Den levde helt klart upp till mina förväntningar. Jag blev förvarnad att jag borde ta med näsdukar för det är en riktig gråtfilm. Jag borde ha lyssnat på detta, för när jag väl började gråta så forsade det. Tårarna rann ifrån ögonvrån, ner på kinden, ner för halsen och stannade när den nådde tröjan, där sögs den upp. Min tröja var helt fuktig tillslut, likaså mitt hår som låg i vägen. Med gråtsvullna ansikten lämnade vi alla biosalongen. 

Behöver jag säga att filmen berörde? I betyg får den av mig:
*trummvirvel* 
5 av 5 solar☀️☀️☀️☀️☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar