onsdag 4 september 2013

ENGELSKA

Hej!
eller Hello! kanske jag borde skriva ;)
För OJ vad mycket engelska det blivit denna veckan! Både höra på, prata, skriva och läsa engelska är det som gäller nu när jag ska bli lärare i det. Jag har inte pratat engelska sedan jag gick gymnasiet vilket faktiskt är två år sedan nu, och sanningen är att:
"If you do not use it, you lose it"
Jag är minst sagt ringrostig men börjar känna att orden och tänket så smått kommer smygande tillbaka lite i taget. De senaste dagarna har jag inte gjort mycket annat än att leta efter alla böcker som behövs och sedan att läsa, läsa och åter läsa. Dessa böcker kommer vara sönderköttade när jag är färdig med dem!


MEN på fredag är jag ledig och det är sambon med, därför tänker jag att det är dags för mig att skämma bort pojkvännen lite och ta med honom på en date. Vi ska äta på en asiatisk restaurang (och jag har redan bestämt att jag ska äta suchi och vårrullar ;) Sedan ska vi vidare på bio och se Snabba Cash 3. 

När jag sitter med näsan så djupt ner i mina böcker att jag glömmer bort att blinka känns det som att ögonen håller på att torka till russin och bli för små för ögonhålan. Men när jag tänker på fredag och date med William så spelar det plötsligt ingen roll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar