söndag 29 september 2013

Prinsessan på ärten

Idag anlände jag till Växjö igen efter en kanonhelg i Ullared, vi har trängts med människor från hela Sverige och lite till. Det är mysigt att lyssna på alla olika dialekter som folk pratar. Idag hörde jag ett par norrlänningar prata och jag som är lite språknörd tycker att det är riktigt underhållande att smyglyssna på.

Jag hade bestämt att jag skulle köpa en pajfom med löstagbara kanter och en löparjacka. Det var de enda sakerna jag verkligen var på jakt efter. Tror ni jag köpte någon pajform och löparjacka? Svaret är nej, det gjorde jag inte. Och varför gjorde jag inte det? mycket bra fråga. Den frågan är lika svår att besvara som vart två av mina pandora-berlocker tagit vägen. De försvann inne i vår lilla ullaredsstuga, helt spårlöst...

Något som jag i alla fall köpte var ett slott till min lilla prinsessa :)


Hon har noggrant undersökt lilla konstiga huset och efter många om och men kom hon på att det var ganska roligt att leka där inne, och då såg det se ut såhär...
" Liiide snitt är inte litt" 

Jag handlade en massa annat roligt som t.ex. ett Kalaha, smink, tangentbord till Williams i-pad, fönsterlampa till både sovrum och vardagsrum. Perfekt! jag är supernöjd med helgen och mina inköp, för att inte tala om sällskapet. Mamma, moster och mormor :)

Men det är inte utan att jag måste medge att det är skönt att komma hem till lilla lägenheten igen. Igår var jag helt ifrån pluggandet men ikväll kände jag pluggabstinensen komma krypande framåt kl 21.00 (skämt åsido) då fick jag plocka fram mina böcker en stund. I ärlighetens namn för att dämpa mitt dåliga samvete för att jag inte pluggat när jag har två stora uppgifter framför mig kommande vecka. Både en tenta och ett muntligt test i form av en presentation av Australiensk engelska. 

Nu kallar sängen, godnatt :D sov gott <3  

1 kommentar:

  1. Kul att prinsessan gillade sitt söta slott ;) Jäkligt skumt att vi inte lyckades lösa mysteriet med de försvunna berlockerna!! Lycka till med veckans uppgifter, det går säkert lysande.

    SvaraRadera