lördag 14 september 2013

Gissa åldern

Ikväll sitter jag ensam i lägenheten med Sancho, äter glass och kollar på New Girl (för övrigt en av den bästa serierna som någonsin gjorts) och jag trivs. För igår kväll var ett par av enerydabrudarna här, Ida och Sandra.
Kul att få ha dem här för en kväll och bara ha det bra :) För att rasta dansskorna åkte vi vidare till Grace senare på kvällen, det var välbehövligt att få dansa av sig lite. På en utekväll träffar man på så många olika personer, igår träffade jag en person som sa något som väckte känslor hos mig som jag inte visste att jag hade. Det var en kille som kom fram och trodde att vi tjejer var 97:or... Mina impulser sa mig att jag borde strypa honom. 97:a, skulle betyda att vi var 16 år, ser jag ut som 16? NEJ det gör jag inte. 

Det ända som är värre än att någon tror att man är ett barn är när någon tror att man är gammal. I somras var det en kille som precis tagit studenten som frågade mig om det var moderna med tuppkam på 70-talet när jag tog studenten. Då var det något inom mig som ville sparka honom på smalbenet med en spetsig träsko. Ja, detdär med att ta sig friheten att gissa ålder på folk tycker jag inte om, inte alls.  

Nu ska jag återgår till min glass och invänta att William kommer hem från Stallarna. <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar