fredag 20 september 2013

ensam är stark, fast nej...

Fredag kväll kl 22.00 och jag sitter och pluggar engelsk språkhistora och språkprofession... är dessutom ensam för min william som är min pojkvän, sambo och andra halva är i västervik hos sin familj för att fira födelsedagar.

Jag är verkligen inte en sådan person som trivs att vara ensam eller som tycker att det är skönt när det är tyst och lugnt hemma. För det är bland det värsta jag vet: Tur att jag har Sancho i alla fall, henne kan man alltid prata med, men man får inte så mycket till svar och speciellt inte när hon sover.
För att det inte skulle vara helt tyst här hemma ikväll så har tv:n fått stå på och Idol har rullat samtidigt som jag läser om forna England. Idol lämnar aldrig mig oberörd och jag har hittat min Idolfavorit, GABRIEL så jag var naturligtvis tvungen att hjälpa honom vidare i tävlingen och ge honom min röst.
Men jag har inte bara varit ensam idag, jag har faktiskt tagit en runda på stan med Hanna, det är aldrig fel. Och jag har bokat tid för klippning och färgning så att jag kan få lite ordning på mitt barr till hår. På stan hittade jag ett te inne på Indiskan som jag bara var TVUNGEN att köpa med smak av jordgubbe och ingefära, och det smakade precis så gott som jag hoppades på!
 
Nu tänker jag ta av mig glasögonen och stänga böckerna. De kommer att ligga och vänta på mig imorgon när jag vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar