onsdag 11 september 2013

Observation

Go´kväll :)

Idag har jag inte gjort allt för mycket, det är så skönt att ha någon sådan dag emellanåt. Dagen började med en föreläsning kl 08.00 vilket kändes OERHÖRT tidigt, nästintill plågsamt. John Blund måste varit på samma föreläsning som jag för hjälp vad alla var trötta idag, och okoncentrerade.
Eftersom även jag själv hade svårt att hålla fokus satt jag istället och iakttog mina klasskompisar. Det är underhållande tycker jag, att se vad andra pyssla med när de är trötta och uttråkade. Jag såg alla möjliga saker hända i bänkarna medan föreläsaren snällt stod och pratade till oss.
Saker folk gör vid extrem trötthet:

  • filar naglarna
  • flätar håret
  • drar mössan över ansiktet och sover
  • ritar på sin kompis händer
  • gör konstiga miner mot varandra 
  • tuggar på kinderna (det gjorde jag)
  • tar av sig ena skon och tvinga någon annan att lukta i den
  • spelar luftgitarr
  • luktar i sin egen armhåla
Idag verkade allt vara mer intressant än att lyssna på vad föreläsaren hade att säga, men imorgon är det nya tag och då kommer jag sitta som ett ljus och lyssna på ALLT och anteckna så att pennan glöder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar