tisdag 8 april 2014

De tar dig och skickar hem dig fast du bott här hela ditt liv...

Idag har vi här på campus i Växjö haft finbesök ifrån herr Jimmie Åkesson... Såhär såg det ut när han var på ingång 
Ser ni gänget med poliser i bakgrunden? De var där för att styra upp saker och ting. Jag förstår att de ville ha dit några poliser. Åkesson höll nämligen en föreläsning som var fri för vem som helt att lyssna på och det resulterade i att folk vallfärdades till denna föreläsning för att se spektaklet. så mycket hat på ett och samma ställe, det kunde verkligen blivit hur som helst. Många upprörda människor som stod i kön in. Själv gick jag inte dit eftersom jag har för mycket skolarbete just nu... Om jag skulle gått på föreläsningen skulle jag förmodligen inte kunna släppa Åkessonsn dåraktighet på flera dagar och att lägga så mycket tankekraft på en person som honom, det vill jag inte. Det är han och hand enfrågeparti inte värda. 

Jag tror ändå det är bra att bjuda in Åkesson till föreläsning och diskussion, då får han en chans att berätta hur han tänker (fast man ibland kan fråga sig om han tänker över huvud taget) och de som lyssnar får ställa frågor. För frågor finns det många... Att helt utesluta honom skulle bara resultera i en massa sympatiröster, folk som tycker synd om stackars Jimmie för att han inte blir tagen på allvar. Nu när det är valår har inte Sverige råd att förlora fler värdefulla röster till ett parit som SD. Det hade varit katastrof. Och för övrigt, ta reda på vad du behöver veta inför valet 2014! För rösta ska ni väl alla göra? Det hoppas i alla fall jag. Ta chansen att påverka samt ditt ansvar som samhällsmedborgare, ta ställning. 

Så, läs på om SD, lyssna på några av Jimmies samt Ekeroths tal och bilda dig en egen uppfattning om detta parti. Det kommer att rusta dig med redskap för att förklara varför SD är ett parti att akta sig för. Detta för att du ska kunna dela med dig av din kunskap till de som ännu inte vet. 


Kunskap gör dig rik, för det kan ingen, någonsin ta ifrån dig.

2 kommentarer:

  1. Oh yes, bra talat :) Sen finns det ju ett mycket sympatiskt parti som seglar upp, som kan ses lite som ett enfrågeparti- men den sympatiska inställningen spiller över på samhällsfrågor i allmänhet.. Ett litet men välbehövligt parti som det ser ut idag: Djurens Parti. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det är jätteviktigt att med ett pari som slåss för de som inte har möjlighet att slåss för sina egen rättigheter. Viktigt också att människor börjar se saker från ett bredare och mer oegoistiskt perspektiv. Då är djurens parti perfekt! :)

      Radera