söndag 13 april 2014

Guten morgen!

Jag bara måste visa vilket fint nagellack jag köpt
Vet inte om det syns på bilden men nagellacket gör nageln lite skrovlig, som om det vore strösocker i lacket. (Nagellacket heter just sugar nails) det bästa av allt är att det torkar superfort, så man behöver inte sitta och spreta med fingrarna och blåsa på dem i en hel evighet för att det ska torka, bra va? :) för visst är det så att man alltid kommer på något som behöver göras när man sitter där med blött nagellack på naglarna, så är man otålig och tror att det är torrt innan det egentligen är det. Och vad händer då? Jo, man kletar sönder lacket... Visst är det jobbigt!? DAAAAGENS ILANDS PROBLEM, dock fortfarande ett problem ;)

Från en sak till en annan, igår provade jag att koka kondenserad mjölk så att jag kunde testbaka till min födelsedag. Jag ska säga er att jag har aldrig i hela mitt liv smakat något så sött, det var så sött att jag nästan tappade andan. Så med vissa justeringar, jag tänker mig lite syrliga bär, så kan man nog balansera smakerna. För gott var det, men lite för sött. 

Så efter den värsta sockerchocken på länge bestämde jag och William oss för att gå på bio och se 100 åringen. Sådär ett halvår efter alla andra, men bra var den. Mysigt att gå på bio med, lukten av biopopcorn och förväntningar gör mig nästa alltid lite pirrig i magen innan filmen äntligen börjar efter all reklam. 

Nu är det dax för fröken Axelsson att ta tag i sitt liv och ställa fram lite frukost, ser ut som det blir bara jag och katten denna morgon då min prins fortfarande sover sin skönhetssömn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar