måndag 21 april 2014

Vårruset 2014

I morse anmälde jag mig till vårruset, ska bli spännande att se om jag lyckas springa runt hela växjösjön. Tur att Emelie med ska springa, hon är bra på att peppa mig till att göra mer än jag egentligen  orkar. Får bli bättre på att löpträna utomhus så att jag får upp flåset ordentligt. Att springa på löpbandet ger inte riktigt samma effekt. 
I övrigt har min dag bestått i en hel drös med plugg, men nu ÄNTLIGEN är min uppsats klar. Så nu är det bara att sätta tänderna i nästa uppgift... Men innan dess ska det hinnas med födelsedagsfirande i dagarna 4 med start imorgon. Då kommer mamma hit och firar mig, det ska bli mysigt. Födelsedagen ska spenderas i skolan med föreläsning från 10-15, sen tänkte jag ha kvalitetstid med prins William. Han verkar ha något firande på lut...
Denna lappen hade han hängt upp på dörren igår när jag kom hem. För en nyfiken människa som mig så börjar det nästan klia inuti kroppen när jag inte får veta! 

Fredagen ska spenderas med två favoriter, vi ska till Älmhult och gå på Ikea sen på kvällen ska vi ut och äta i Växjö för att sedan avsluta med bio. Kan inte bli annat än bra! Sista dagens firande blir i Älmhult, sedan utgång på kvällen med mina Älmhultsbrudar! Ska bli SÅ roligt. 

Så vad händer annars här i Växjö? Inte så mycket spännande. För att ändå nämna något så är det så att vår mesiga katt har blivit tuff, hon försökte hoppa över balkongräcket igår, det har ALDRIG hänt innan! Jag lyckades fånga henne innan hon kom över kanten som tur väl var. En skärrad kattmamma och kattpappa fick se till att säkra balkongen med nät. Tack till David som var här och hjälpte William sätta upp nätet. 
Såhär brukade hon nöja sig med att stå. Men igår när fåglarna kraxade på andra sidan blev frästelsen för stor och hon hoppade nästan över. 

När David och William varit duktiga och fixat balkongen så satt de såhär resten av dagen 
Med näsan intryckt i varsen datorskärm. Allt man hörde där inifrån var saker som "åhnej jag dog!" "Min kan göra bromsspår det kan inte din HAHA" osv... 
Jag säger då det, ungdomen av idag ;)

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar