fredag 3 januari 2014

Back to work

Nu är det verkligen slut på ledigheten med långa sovmornar, slappa dagar framför tv:n, läsa böcker som jag själv valt att läsa, sena kvällar osv. Men det är faktiskt skönt att komma in i sina vanliga rutiner igen. Med allt vad det innebär. 

Hur länge som helst har jag försökt komma på något som kan vara en bra frukost för mig. Något som är nyttigt, som går snabbt att göra utan att det blir en himla massa disk, ingredienser som jag brukar ha hemma och som inte kostar skjortan. Ja. Det är inte helt enkelt faktiskt. Speciellt eftersom jag inte är någon frukostmänniska. Om jag äter någon frukost alls så blir det en torr macka och en kopp kaffe och det står jag mig inte på. Då blir jag hungrig snabbt igen och energinivån dippar snabbare än William dippar sina chips. 

MEN! Nu tror jag att jag har det! Igår när jag var på Ica och snurrade runt bland hyllorna och letade efter flingor så hittade jag även något som kallas föR "supergröt". Och det hör man ju på namnet att det är bra, eller hur? ;) det är i alla fall en gröt som innehåller "en välbalanserad blandning av have, råg, solros- & linfrön. Samt torkade blåbär och hallon utan tillsatt socker." Visst låter det fint :D 
I morse invigde jag mitt nya frukostalternativ och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Det var riktigt gott och jag blev skönt mätt, hällde dessutom på lite frysta bär som grädde på moset. 

Om det är någon som har någon bra frukost att rekommendera så är det mycket välkommet :) bara ni INTE skriver havregrynsgröt. För det är det värsta jag vet. Känns som en snorloska i munnen som växer sig större desto mer jag tuggar. 

Imorse hade vi lite tv- häng till frukosten, alla tre. 
Sancho undrade nog om Detdär lilla isbjörnen på TVn var en släkting till henne. 
Ännu mer spännande blev det när fåglarna började flaxa, då var det så spännande att hon var tvungen att ställa sig upp. 

Nähä. Dax att ta tag i lite grammatik. 
 Ha en bra dag 

1 kommentar:

  1. Har du en mixer blir det smaskens att slänga i äppel, banan eller vad frukt du har hemma, kanske nå´n dadel, och en näve sesamfrön. När du mixat klart kan du slänga i en näve solrosfrön eller hackade nötter, för att få lite tuggmotstånd. Gott, nyttigt & funkar att klämma ner, även om man inte gillar frukost :) Det var en väldigt söt tv-tittare på bilden!!

    SvaraRadera