lördag 25 januari 2014

Sandra är en duktig flicka, hon kan både sy och sticka

Har haft ett par dagar nu som jag bara ägnat åt att uträtta en massa måsten. Har storhandlar. Då menar jag verkligen STORHandlat. Åkte med Paula och man får passa på att köpa tunga saker när man får skjuts. Första gången jag faktiska fyller en hel kundvagn själv! Vuxenpoäng

Även denna helg, liksom förra, ska jag och William ha kompisar på besök. Vilket betyder att dammsugaren, damvippan, skurhandskarna och grönsåpan har fått jobba hårt idag så att gästerna inte får en allergisk shock. För det är faktiskt så att en av våra gäster är kattallergiker. Min Buddy Amy kommer också ikväll. Hon ska bli varse hur det är att festa på campus i Sverige, spännande att se vad hon tycker om det. 

Sitter just nu och väntar på att mina naglar ska torka. William har stängt in sig i arbetsrummet för att slippa "stanken" från mitt nagellack. Jag som tycker det luktar så gott. 

Efter gårdagens shopping fylldes fruktskålen på. Ser trevligt ut tycker jag. Om man, precis som jag, är dålig på att ta hand om blommor så kan man ju ha lite frukt istället som ger dendär färgklicken. Sen är det ju väldigt gott med.

Ska avsluta med att berätta att min fina kompis fanni har väckt sin döda blogg till liv igen. Där kan vi nog förvänta oss lite skön läsning framöver. 
http://fanniibondesson.blogg.se

Puss och kram

2 kommentarer:

  1. Trist med omtentan, men det går säkert bra. Vad tycker din Buddy när hon nu fått ett litet smakprov på det svenska studentlivet? Ha det bäst, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amy är mer imponerad av skogen bakom campus än av själva studentlivet. Hon vill mer än gärna åka till gylsboda när våren kommer och det börjar bli lite grönt :) Kraaam

      Radera