onsdag 1 januari 2014

Får väl också säga Gott Nytt!

2014 är här. Jag satt innan och försökte tänka ut hur jag skulle vilja sammanfatta det gångna året. Men jag kommer inte på så mycket vettigt att säga om det. Den stora förändringen i mitt liv var att jag skaffade världens finare katt. Jag började läsa engelska på universitetet, vilket är en av de svåraste utmaningarna jag någons gett mig in på. Annars var mitt 2013 ett år som passerade förbi ganska obemärkt. 

Vad har jag för förväntningar på 2014? Ja, jag har nog lite den inställningen att jag får se vad som händer. Min kalender är tom och jag är öppen för förslag. Får se vart vindarna bär mig. Eftersom jag inte varit på solsemester sendan jag var 13 så skulle det vara mer än välkommet med en solsemester. 

Och gårdagen. Den spenderade jag i Malmö med mina fina vänner där vi bodde på mysigt hotell som låg jättenära stationen, vilket är en stor bonus om ni frågar mig. På kvällen var vi ute och åt på Jensesn Böffhouse, mumsigt värre!

 12-slaget var med jättemysigt, vi stod på stora torg och firade in året. Visst är det fint med raketer, men det räcker med 
En eller två. För det första så är det så sjukt mycket pengar som folk bara smäller upp och dessutom tycker jag synd om alla djur som förmodligen är jätterädda av allt smällande. Det är inte heller någon bra kombination att dricka och sedan hålla på med så farliga saker som att skjuta raketer. 
Här ser ni fina kärleksparet Fanni och Markus som pussar in det nya året.


Men... Det finns ett men.... Utestället som vi skulle till. Det var det sunkigaste jag sett... Vi betalade dyra pengar för att komma in på ett riktigt skitställe. Vilket gjorde att vi valde att istället ta en promenad genom Malmö tillbaka till hotellet och äta chips istället. Eller jag och Hanna gjorde det i alla fall. 

Hotellfrukosten i morse var helt underbar! Godaste äggröran jag ätit och en massa god frukt. Mumms.
Nu sitter jag på tåget påväg hem till min kära sambo som firade nyår hemma i Växjö med sina vänner. Så jag har inte fått min nyårspuss än.. Men det kommer ;) 

Önskar er ett bra 2014 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar