torsdag 23 januari 2014

Svett är bara fett som gråter

Imorgon kommer jag att ha samma gångstil som en stelopererad gorilla med en pinne uttryckt därbak. För ikväll tog Emelie med mig och Paula till gymmet och visade hur man tränar PÅ RIKTIGT. Är rädd att jag aldrig kommer kunna gå normalt igen. 

Fick tillbaka en underkänd litteraturtenta idag med. Känns surt men det var inte helt oväntat eftersom jag knappt hann plugga till den i samma veva som jag pluggade på grammatiken. Men det är omtenta om en vecka. Så hej tentavecka, igen. Känns inte som jag gör annat än tentapluggar. Men den 28 blir det ett litet avbrott i plugget för då ska jag stå och rekrytera medlemmar till LR Stud på en mässa och den 29 är det ett möte för oss som vill göra VFU (verksamhetsförlagd utbildning) utomlands. Så det är inte bara plugg som gäller den närmaste veckan.  

Men om jag kämpar på som jag gör nu så kommer jag att bli en snygg, vältränad och dessutom otroligt smart lärare ;) så det är bara att traggla  vidare. Att ge upp är för förlorare. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar