måndag 13 januari 2014

I DID IT!!

Här är de, äntligen. Alla betyg till mina "language proficiency" kurser är minst godkända. Och jag kunde inte varit mer stolt över mig själv!  Delen i min utbildning som jag oroat mig mest över har jag klarat. Vilket betyder att min grammatik, muntliga framförande samt akademiskt skrivande är godkänd så att jag får gå vidare till nästa termin. :D JIPPI

Nästa termin börjar den 20/1, vilket betyder att jag är HELT ledig till dess, det känns helt overkligt. För riktigt ledig var jag inte ens över jul och nu äntligen kommer den riktiga vilan där jag på riktigt kan koppla av från skolan. Detta har naturligtvis firats! 

Två klasskompisar som varit lika duktiga som jag denna terminen, därför firade vi oss själva tillsammans på Sivans i lördags. Woho! 
Och jag blev firad av min andra halva med ett glas vin

Jag har verkligen haft en toppenhelg. Igår hade jag LR stud Växjö hemma hos mig och vi hade ett "stormöte" där vi planerade inför kommande event. På torsdag denna veckan ska jag prova på att sitta vid LR studs bokbord. Dit kan man gå ifall man vill bli medlem, om man har några frågor eller om man bara vill stanna och prata en stund. Alla blivande lärare samt studie och yrkesvägledare är varmt välkomna! 

Just nu är William i Västervik och ska hämta hem sin lön efter ett arbete som han utfört där, under tiden är jag här hemma och bara njuter av att vara ledig. Men jag ska inte vara lat bara för att jag är ledig. För denna veckan är det dags för mig och Paula att börja vår väg mot beach 2014, vi ska börja gymma. Spännande! 

För att få lite vardagsmotion var jag ute på en promenad i kylan. Det var nästan så att jag ville vända i dörren när jag kände hur kylan letade sig in på bara skinnet så fort jag klev utanför tröskeln. Men tur att jag inte gjorde det, för då hade jag missat naturens fina konstverk som hängde och tittade på mig nere vid sjön 
inne i skogen hittade jag en till som verkade vara på gott humör trots kylan
Nu ska jag ta en varm kopp kaffe och hoppas att jag tinar upp så småningom  

Ha en fortsatt grym måndag 

2 kommentarer:

  1. Yihoooooooo, superdupergrattis!! Så bra gjort! Gött & kunna njuta nu några dagar, innan allvaret drar igång igen. Grattis!

    SvaraRadera
  2. Vilka jävla tappar!

    SvaraRadera