måndag 20 januari 2014

Tillbaka till verkligheten

Igår hade jag min sista lediga dag på min lediga vecka. OJ så underbart det var att få vara helt ledig. Men det finns ett men... jag vänder på dygnet något groteskt mycket. Jag stiger upp vid 11 på förmiddagen och lägger mig vid 3 på natten. Så idag när jag skulle gå upp kl 8,30 så kändes det fruktansvärt tidigt, vilket det ju egentligen inte är. Jag hade kursintroduktion idag till en kurs som är handlar om didaktik och retorik. Alltså "läran om hur man lär ut" skulle man kunna kalla det. Det kommer bli superroligt tror jag.
Vad jag inte visste var att vi skulle ha en till kurs som kommer att gå parallellt, jag som var så glad att jag lagt "bara" 500 kronor på kurslitteraturen till närmsta månaderna. Ja det kunde jag ju tro, idag fick jag beställa böcker till den andra kursen med, där rök det ytterligare 500... Då var jag uppe i det jag brukar ändå. Itro. till den andra kursen har jag på onsdag, den ska handlar om ungdomslitteratur. Alltså jag kunde inte varit gladare, det kommer bli riktigt bra. :)

Så då undrar ni såklart vad Sandra gör när hon är ledig en hel vecka ;) Jo, det har faktiskt varit en bra vecka, lagom mycket saker att göra. Jag har exempelvis fått min Buddy nu, Amy. Hon är supertrevlig så det kommer bli toppen och roligt att lära känna henne. Jag har guidat henne till Willys så att hon kunde fylla på sitt kylskåp lite. Hon tyckte att vi har otroligt mycket mejeriprodukter. Jag har inte direkt reflekterat över det innan men det har vi ju! Hur mycket som helst, bara tänk på alla olika sorters smör/margarin som finns. Igår var i på ett event jag och Amy, där köpte vi biljetter till en välkomstmiddag/ fest som kommer att vara till för att välkomna alla internationella studenter, det ska bli kul. Alltid roligt att träffa människor från olika kulturer, det är väldigt utvecklande.

Ni kanske minns att jag berättade att jag har saknat tavlor i lägenheten. Nu ÄNTLIGEN är tavlorna på plats.
Svårt att fota tavlorna så att bilden gör dem rättvisa, men de är verkligen jättefina. Känns tryggt med att ha två lejon hängande över sängen, de kommer att vaka över oss när vi sover. Ja, honan hänger över min plats och hanen över Williams. 

Annars har jag varit på gymmet på min lediga vecka, jag trivs verkligen med att komma igång med träningen igen. Känns skönt i både kropp och knopp och träningsvärken är faktiskt mer än välkommen, det måste ju vara det bästa kvittot på att man verkligen jobbar hårt. 

Annars har jag träffat mina fina vänner, de var här i helgen ..
 Väldigt roligt. Jag är så glad att jag har dessa brudar. Synd bara att det fattades två för att vi skulle vara fulltaliga. Men imorgon kommer vi ses i Älmhult allihopa och äta middag hos Jenny som har ny lägenhet, så inflyttningsmiddag kanske man kan kalla det. 

För att avsluta detta inlägg med något fint...

Denna lilla donnan har sagt till mig och Willam att hon vill ha ett kattsyskon... så vi får väl se vad vi kan göra åt det, någon gång i framtiden. En Russian Blue kanske... 

1 kommentar:

  1. Snygga tavlor & fina bilder på söta kattflickan. Så hon vill ha ett småsyskon, en söt liten ryss ;) De är vackra! Jag trodde att du var helt såld på nakenfisarna. Svårt att välja, det finns så många fina. Vad roligt att din Buddy har kommit, välkommen Amy!! Bara tjoa när ni vill vidga vyerna hit ut. Kram!

    SvaraRadera