torsdag 9 januari 2014

Gokväll!

Tentan igår var jättesvår. Ingen överraskning direkt, för att den skulle vara svår visste jag ju redan innan. Men jag hoppas verkligen att det gick vägen. 

Även denna dag har jag spenderat med Paula och vi har pluggat, som vanligt. Men även hunnit med lite födelsedagsfirande eftersom det är paulas 22 års dag idag. Hon fick en termosmuggar av mig från sagaform. Jag är själv helt förälskad i de muggarna. De är fina, håller kaffet varmt länge och dessutom blir inte muggen varm. Så det går att hålla i koppen även om kaffet är skållhett! :D nu blev det nästan lite reklam här känner jag. Men de kan jag verkligen rekommendera! 

Idag var jag också med om något lite spännande, när jag satt och kollade på tv så helt plötslig så det poff och vår el försvann. Strömavbrott på hela campus. Williams första reaktion var "åhnej nu kan man ju inte göra någonting!!" Ja, så elberoebde är vi. Jag mitt nöt trode att jag inte skulle kunna använda mobilen eftersom elen försvann. Men som tur var hade Jag fel. Ta elen men ta inte min mobil. Men elavbortter varade inte mer än en timme, så det gick ingen nöd på oss. 

Imorgon har jag ännu ett slutprov. Denna gången muntligt, jag ska hålla ett föredrag där jag redovisar mina tankar om en speciell text. Inte så intressant ämnen men att prata tycker jag är roligt. Ska bli kul att se vad mina kloka klasskompisar kommit fram till med sin texter. När redovisningen är gjord är det bara att snabbt ladda om för lite litteraturplugg eftersom det är tenta på lördag. Söndagen sedan bjuder på mysmöte med lr- stud hemma hos mig, det blir riktigt kul. Dumt bara att jag just nu inte har några köksstolar, vi ska köpa nya så fort vi kommer till Ikea. Dessa blir det. 
Tror att de kan gå bra ihop med vårt köksbord.  

Men vi får klara oss utan stolar på söndag. Som tur är så har vi en stor soffa som alla får plats i. 

 Hektisk vecka, men man klarar mer än man tror. Jag har sagt det innan men jag säger det igen. 

Att vilja är att kunna

1 kommentar:

  1. Du är så duktig som du jobbar på! Snygga köksmöbler ni valt. Lycka till med resten av den hektiska veckan, du betar av det hela en sak i taget, så går det som en dans. Så får ni säkert ett trevligt mysmöte i soffan på söndag. Kram!

    SvaraRadera