lördag 12 oktober 2013

Bortskämd och belåten

Gårdagens tenta var en riktig pärs. Tentan var som sagt i språkhistoria. Och allt som innehållet länder, årtal och gamla kända kungar är INTE min grej. Det intresserar mig lixom inte. Men tentan är gjord och jag hoppas ändå att det gick vägen.

Sitter nu på tåget påväg till Växjö efter en heldag i Lilla Älmhult. Dagen rivstartade med att vi sov så läge att vi inte hann äta frukost innan bussen station gick. Så på tomma magar sprang vi allt vad vi orkade för att hinna med bussen, som vi ändå missade... Då var det bara att tänka om och kasta oss på cyklarna och trampa mot stationen. Och vi hann med tåget, hejja mig och William :D 

Väl framme i Älmhult blev vi bortskämda med god mat och riktigt smarrig pannacotta till efterrätt. 



När vi var mätta och belåtna snodde vi mammas bil och körde till Ikea och köpte upp halva affären. En hel del nytt blev det: två par gardiner, matta, gardinstänger, herrbetjänt, besticklådor och ett soffbord. Detta kallar jag en lyckad shoppingtur DESSUTOM jag och William (som båda är otroligt envisa) var rörande överens om alla inköp. Inga sura miner när vi lämnade Ikea idag inte :) Ikea gör en aldrig besviken, allt är ju så billigt! 

Sedan stack vi hem en runda till farmor och farfar som bjöd på nygräddade våfflor och kaffe (te till William som fortfarande inte är vuxen nog att dricka kaffe ;).  Så med andra ord, en riktigt bra dag och vi har blivit ordentligt ompysslade. 

Nu sitter vi här på tåget och trängs med alla våra shoppingkassar 

Ska bli spännande att komma hem och fylla lägenheten med dagen fynd. Tror jag ska vara uppe hela natten och fixa :) 

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag & desserten såg frestande god ut! Håller tummarna för att tentan gick vägen. Kul att hem & fixa med gardiner & allt, hoppas ni blir nöjda.

    SvaraRadera
  2. Jag dricker inte kaffe för att jag inte vill dricka kaffe, punkt slut.
    Förresten, du har inte berättat att du dricker mjölk med kaffe.

    SvaraRadera