tisdag 22 oktober 2013

Life is like playing Tetris

Jag har haft en strålande förmiddag! Den började med att jag hade muntlig redovisning om hur det är att lära sig ett andraspråk. Det kändes som att det gick bra. Jag fick en black- out men lyckades ta mig vidare ändå utan att stressa upp mig. Så helt okej måste jag säga att det gick ändå. 

Efter redovisningarna var klara hittade jag och ett par klasskompisar en tjej som gjorde reklam för Comviq. Där fanns en tävling som gick ut på att lägga "Tetris i verkligheten" och om man var snabb kunde man hamna på topplistan och då ha chansen att vinna en mobil och ett 24 månaders abonnemang! Och inte för att skryta (eller jo, för att skryta) så har jag just nu förstaplatsen på topplistan! Wooop woop! 


Här är Susanne i full gång med att lägga Tetris medan Mergim kollar på. 

Nu ska jag dra mig mot sjukhuset för att träffa ett par damer som ska prata om bröstcancer. Det är en så pass vanlig sjukdom men ändå vet jag så lite om det. Så jag tänker ta reda på mer. 

Ha en bra dag.

2 kommentarer:

  1. Gött att det gick bra på redovisningen. Håller tummarna för dig i telefontävlingen! Var det intressant bröstcancerinformation?

    SvaraRadera
  2. Det var intressant och väldigt användbar info faktiskt. :D Det var mest focus på hur man kan förhindra det, vilket inte helt överraskande var att sköta om sin kropp i största allmänhet vad gäller mat och träning osv. Men vi fick även en lite kurs i hur man undersöker sina bröst och hur viktigt det är att ta kroppens egna varningssignaler på allvar om något känns fel. Kanobra var det :D

    SvaraRadera