torsdag 10 oktober 2013

BUSY BUSY

Denna veckan har det blivit klent med uppdateringar på bloggen. Detta beror till stor del på att skolan tar så enormt mycket tid och energi just nu, sådär mycket att det tar bort det roliga (för jag tycker egentligen att det är roligt att plugga och gå i skolan.) MEN jag kan stolt meddela att jag fått tillbaka min första uppsats på engelska och den var GODKÄND! jag blev verkligen jätteglad! Dessutom har jag fått respons på min muntliga presentation som var "godkänd med råge" vilket verkligen var en ego-boost! Det är när de godkända resultaten rullar in som jag känner att det ändå lönar sig att kämpa vidare. Redan imorgon väntar nästa tenta... imorgon eftermiddag ska jag tenta av (hoppas jag) engelsk språkhistora.

På tal om ego-boost så kommer Mia Törnblom till Linnéuniversitetet och föreläser den 17 okt, naturligtvis bara MÅSTE jag och en favoritklasskompis dit ;) Mia Törnblom har skrivit flera böcker om hur man bygger upp sin självkänsla och på så sätt får mer kontroll över sitt eget liv, jag har läst alla hennes böcker och ser verkligen fram emot att få höra henne föreläsa, superspännande!

I helgen är det dags att göra ett kärt återbesök i Älmhult och hälsa på mamma och pappa men också hälsa på farmor och farfar. Dessutom ska vi gå på ikea och köpa gardinstänger. Jag håller på att bli galen på att inte ha gardiner i alla rum. I ett av rummen har vi till och med bara hängt för ett laken för fönstret, det ser verkligen förj*vligt ut! så nu är det dags att göra något åt saken!

Nu ska jag ta ett sista ryck med pluggandet innan det är dags att gå och lägga sig för att orka tenta imon.

take care 

1 kommentar:

  1. Grattis till framgångarna i skolan, bra jobbat! Hoppas det går lika bra idag, det gör det säkert. Lycka till! Mia T föreläsningen blir säkert en höjdare. Och jag ser att du har bättre snits på rostillverkningen än vad jag hade.. Ha en skön helg!

    SvaraRadera