torsdag 3 oktober 2013

Go´morron

klockan är nu 07.50. Jag ställde klockan tidigt idag för att jag fick för mig att jag började kl 8. Men nej, så fel jag hade för jag börjar inte förren kl 10. Vilket nu betyder att jag sitter i soffan och är redo för att börja dagen två timmar "för  tidigt". När jag kom på att jag hade gått upp mycket tidigare än jag behöver så blev jag först lite irriterad på mig själv men nu när jag tänker på det är det nästan som att jag får två extra timmar detta dygnet. För hade jag vetat att vi började kl 10 hade jag sovit bort de timmarna som jag nu får på morgonen.

Igår kände jag att jag pluggat så mycket att det stod mig upp i halsen, så jag plockade fram mitt fotoalbum och satte in bilder och gjorde det lite fint. skoj

Jag var även ute på en liten promenad i skogen för att hämta nya krafter och där hittade jag massa fina lönnlöv som fallit ner och lagt sig som ett färgsprakande täcke på marken. Ett av löven blev mitt absoluta favorit.
Alla höstens färgar ryms här på ett och samma löv.

Jag passade på att plocka med mig lite fina löv hem till lägenheten, dessa löv blev till små rosor som nu får fungera som fönsterdekoration.

När hösten kommer är det precis som att min vilja att vara kreativ kommer tillbaka. Det är alltid så, säkert mest för att jag förknippar höst med att få sitta nerkrupen under en filt med en kopp te. Problemet är bara att det inte roar  mig speciellt länge att göra det. Vilket leder till att jag börjar pyssla. Kanske dags att plocka fram mina stickor och virknålar med nu. Får se när andan faller på.

Nu ska jag avnjuta mitt morgonkaffe och ha en lugn och skön stund tills skolan börjar kl 10. 
Ha en fin höstdag <3 

2 kommentarer:

  1. Får du till en så´n ros av ett löv? Jag provar & prova men nej, det blir så klent & löjligt. Provade att göra en av flera olika löv, men då blev det jätteknöligt. En liten beskrivning, kanske? Pedagogisk med steg för steg bilder då, tänker jag. Tack!

    SvaraRadera
  2. Ja, detta kan jag roa mig med i eftermiddag. :D

    SvaraRadera