måndag 7 oktober 2013

När det är som bäst

Måndagen är här och jag kunde inte varit mer nöjd med helgen som gått. Jag har hunnit med lite av varje och jag har bara gjort saker som jag tycker är kul.

Helgen sparkades igång i fredags när jag haft min muntliga presentation om Australien. Att kunna lägga den uppgiften bakom mig kändes värt att fira. ;) Hanna och Fanni var här och vi hade en rolig eftermiddag och kväll med shopping, prat och utgång på Grace.
mina favoriter
Självklart var Sancho också med på vår tjejkväll
En bra fredag följdes av en fin lördag med sambon. 
Jag måste bara skryta lite om maten jag lagade till oss. Det är färsk pasta som är fylld med kantareller, till detta gjorde jag en pastasås med räkor, citron, vitlök och sockerärtor i. Till detta serverades avokado. En riktig höjdare var detta kan jag meddela. Som student måste man inte leva helt och håller på nudlar och linsgryta. Om man håller ögonen öppna för affärernas extrapriser på matvaror kan man faktiskt ha tur och komma över en hel del lyxig mat till vettiga priser. 

Förresten! jag har börjat läsa i Fifty Shades of Grey nu. Den är helt okej men ännu så länge är den INTE så bra som jag hoppades. Men det kanske kommer ;) Jag har även börjat på min halsduk, två gånger... Första gången jag började lyckades jag kladda till det så att det bara var att riva upp allt, andra gången gjorde jag den för stor. Nu är jag inne på tredje försöket och jag hoppas att jag inte behöver riva upp det igen. 

Nu ska jag luta  mig tillbaka en stund innan det  är dags att möta upp en av mina klasskompisar och plugga lite English Grammar innan det är dags att gå på föreläsning om engelsk lingvistik. 

Ha en fin måndag!

2 kommentarer:

  1. Låter som en go´ helg. Så fina ni är, du & Sanchopluttan. Håller tummarna för tredje gången gillt med halsduken nu då ;) Det funkar inte så jag får något mail när du uppdaterat här, antagligen jag som gjort fel när jag försökte ställa in det..

    SvaraRadera