fredag 4 oktober 2013

Bring it on

För ett par dagar sedan berättade jag ju att min dator strulade. Men jag kan nu glatt meddela att William lyckades lagad den! :D 

Här är han med stort H. 

Annars?... Mörka och kyliga kvällar är nu här. Sådana kvällar som man inte har någon lust att lägga ifrån sig filten och ta sig ur soffan. Vad kan då passa bättre än ett par stickor, garn och en god bok? Så hösten, bring it on.
Äntligen ska jag med läsa "Fifty Shades of Grey" (femtio nyanser av honom). Jag har hört så mycket om den boken och jag ser fram emot att själv få läsa den och se om den är så bra som alla säger. Jag har också bestämt mig för att jag vill ha en svart tubhalsduk. Eftersom jag har en vit vinterjacka tänker jag mig att det kan bli snyggt med en svart halsduk. Då passar det perfekt att göra den själv och få den precis så stor som jag själv vill :) Det tråkiga med att sticka själv är bara att det är mer kostsamt än att köpa en färdigstickad halsduk. Men jag tycker att det är roligt så jag ser det som en investering i min egen kreativitet ;) 
Jag har tidigare nämnt min fågelfobi, jag har bestämt mig för att ta första steget mot att göra någonting åt min löjliga fobi. Jag har nämligen köpt taljbollar till de små liven för att jag ska kunna titta på dem och se hur fina de är. 
  
Nu inväntar jag bara att matgästerna ska komma festa på maten jag hängt fram till dem.



2 kommentarer:

  1. Braaavo med talgbollarna, vad duktig du är! Å så skönt att William fixade datorn. Jag höll på att slå ihjäl min mobil igår, men den överlevde med ett spräckt glas.

    SvaraRadera
  2. Ja, det går faktiskt framåt i min fågelterapi. Igår gick jag förbi en kråka utan att rysa, vilket är ett stort framsteg :D (jag tror jag satt och försökte stava till talgboll säkert fem minuter. Jag gjorde alla möjliga varianter på det ordet innan jag till slut gav upp och stavade det som det låter.)

    Åhnej! va tradi´t... Hoppas det går på försäkringen så får du en ny ;)

    SvaraRadera