tisdag 15 oktober 2013

Hattig dag

I samma stund som jag skrev "hattig" i rubriken till detta inlägget så tänkte jag "vad är det egentligen för uttryck?" vad då hattig lixom? Kanske syftar det till formen av en hatt, att den börjar nere på brättet och sedan tar sig upp på toppen av hatten och sen ner på brättet igen? Eller nej, nu har jag det! från början kanske man sa hackigt, som i att något är sönderhackat i bitar (så som en dag som innehåller otroligt mycket olika saker kan bli) men sedan var det någon som hörde fel och började säga hattigt istället. Ja, så måste det vara. Jag är så klok ibland :)

Ja, det blev ju en ganska långa utläggning om ingenting, det jag egentligen ville säga var att denna dagen har innehållit väldigt många olika saker. Först plugga grammatik i lilla studiegruppen. Där för övrigt en av gruppmedlemmarna är aktiv i lärarförbundet för lärarstudenter, det är henne ni kan se en skymt av i bilden nedan.

Jag blev faktiskt väldigt sugen på att vara med och engagera mig i detta och  på så vis försöka förbättra lärarutbildningen som jag ju själv är en del av. Jag ska faktiskt vara med på ett av deras möten snart för att bli lite mer insatt och sedan bestämma mig för om det är min kopp te eller inte.

Efter några effektiva timmar i skolan stack jag hem och gick ut med katten en runda. Jag måste bara bjuda på en helt underpar bild på henne!
Efter att jag jagat henne med kameran under hela promenaden så gav hon mig till slut tungan.
Sedan blev det hastigt och lustigt bestämt att jag skulle följa med William och hans kompis för att kolla på fotboll i en av Universitetets stora föreläsningssalar. Men sedan blev det inte av, så kvällen blev inte riktigt som den var tänkt från början. 

Men lilla mamma var på en snabbvisit hos oss och hon hade med sig en massa lyxiga godsaker! Två olika sorters ostar, två olika marmelader, skagenröra, kräftstjärtar, surdegsbröd, paprika, kex. osv. VILKEN LYX! Det är inte varje dag som kylskåpet fylls på utan att det svider i plånkan! Förresten så fick vi...
varsin choklad-julkalender! Det är ett måste, utan en sådan blir det ingen riktig jul. Och Julen är faktiskt snart här. Om 68 dagar för att vara exakt. (tror jag) Jag har redan börjat köpa julklappar. Williams klapp är klar, och min från William är med klar... ;) spännande va?

Min vinterjacka invigdes idag. 
Första gången jag är ägare av en vit jacka, nu återstår det bara att se hur länge jackan får vara just vit... Den konstiga killen till höger i bilden är min pojkvän...  Vi vandrade ut i höstmörkret och tog lite roliga bilder där vi lekte med ljus, en av min favoritbilder är denna
Häftigt va!? Fotorundan blev sedan en promenad runt sjön, supermysigt.

Nu hör jag hur sängen ropar mitt namn, tror det betyder att det är dags att sova. Imorgon väntar en till dag på biblioteket med lilla studiegruppen.  

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig dag! Sanchobilden är så söt! Och kvällspromenaden med ljusbilderna verkar ju ca 500 % roligare än en fotbollskväll!

    SvaraRadera