torsdag 20 mars 2014

Dag 2. Berätta om en person som haft stor påverkan till vem du är idag.

Att berätta om bara en person som haft stor påverkan på mig är ju väldigt svårt. Det Finns så många som varit viktiga, både lärare, släktingar, vänner och ovänner. Eftersom jaget/identiteten skapas i samspel med andra människor så är omgivningen såklart jätteviktig. 

En person, som varit och som fortfarande är jätteviktig, är pappa. Han är en sån person som aldrig låter någon sätta sig på honom. Samtidigt är han väldigt bra på att ta saker med ro och inte reta upp sig. Livet är inte alltid så allvarligt. Han har uppmuntrat mig till att umgås med mina vänner och göra saker som JAG mår bra av. Att vara lite egoistisk ibland är ett måste om man vill kunna ge av sig själv längre fram.

 Sist men inte minst så har han ett hjärta av guld. Han bryr sig om människor i sin omgivning. Han är en bra son till sina föräldrar, han är en bra pappa till sina barn, en bra man till sin fru och en bra vän till sina vänner. Det är så jag ser på honom och han har haft en stor inverkan på hur jag har blivit som person. 
 Glad och nöjd där han sitter på sin Ducati. 

1 kommentar:

  1. Vad fint! Hoppas att han läser det långt borta i Kina! Kram.

    SvaraRadera