söndag 9 mars 2014

Women and cats do as they please

8 mars. Tjejer, kvinnor, damer... Vi föds med vårt kön men vi väljer själva om vi vill vara offer eller kämpar. Min uppfattning är att allt för många klagar på att vårt samhälle är icke jämställt samtidigt som de själva inte gör något åt situationen. Så dagens tips är; gör något. Sluta hålla tyst, sluta knyta näven i fickan för där gör den ingen nytta, slå istället näven i bordet. 

Vad passar väl bättre än att shoppa med en av kvinnorna i mitt liv, mamma, en dag som denna! 
Av dagens inköp är jag mest nöjd med mina nya strumpor!! Äntligen! Nu hoppas jag slippa gå runt i udda strumpor var och varannan dag. Men med 15 par nya sockar så borde det inte längre vara ett problem ;) 

Har idag druckit den godaste koppen kaffe på länge! 
Det kan bero på att det var både choklad och grädde i kaffet. En riktig kaloribomb men ack så smarrigt. 

Under kvällen har kalorierna fortsatt att flöda med hemmagjorda hamburgare framför mello. (Så imorgon ska jag och mitt dåliga samvete göra sällskap till gymmet) Kvällen kunde inte slutat bättre, Sanna vann med en fin låt och hon var SÅ värd att vinna. Det var verkligen hennes tur.

Nu ska jag kasta mig i sängen och läsa innan jag somnar. 

Ta hand om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar