fredag 21 mars 2014

Dag 3. Mitt drömresmål

Att välja ett drömresmål var enkelt. MEXICO säger jag bara. Jag drömmer om det ofta faktiskt och jag har bestämt mig för att det är vad jag ska göra för att fira min lärarexamen, ta en upplevelseresa dit. Jag som egentligen är lite rädd för djupa vatten och för fiskar vill ändå snorkla i det turkosa, glittrande havet för att se alla vackra fiskar som finns i alla regnbågens färger.
 Dessutom ser stränderna väldigt inbjudande ut
och hur coolt hade det inte varit att simma inuti en grotta!?

Att kolla in öknen hade varit häftigt med...
Men det häftigaste av allt hade varit att ta sig till ett reservat där det bor urinvånare. Det finns faktiskt ställen där man får komma och kolla hur de bor. Jag är lite kluven till om man egentligen ska störa urinvånarna men samtidigt så tänker jag att det är väl ett samhälle att besöka som vilket som helst. menmen... missförstå mig inte..

Anledningen till att resan fortfarande är på drömstadiet är för att det är otroligt kostsamt att göra en sån här resa. Men jag ska göra det.. någon gång.

Resan som ligger närmast i tiden är ju den till Rohdos, det ska inte heller bli fy skam.

(alla bilder i detta inlägg är lånande ifrån google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar