söndag 23 mars 2014

Dag 5. Berätta om ett tillfälle du skulle vilja uppleva igen.

Jag har faktiskt två tillfällen som jag skulle vilja uppleva igen. De kommer på delad förstaplats...

Dagen jag tog mitt körkort! Den var helt fantastisk! Som jag kämpade för det förbannade kortet... Jag klarade uppskrivningen på första försöker. Kuggade på uppkörningen... Sedan var det en massa annat skit (i livet i övrigt) som hände som gjorde att jag kuggade P ännu en uppkörning. Vilket gjorde att jag på impuls bokade en uppkörning till mig själv I VÄXJÖ! Där jag tidigare aldrig kört. Tror ni jag klarade det då? Nej, jag kuggade stenhårt. Efter det hade det gått en månad sedan jag klarade min uppskrivning, vilket betyder att det blev ogiltigt och jag var tvungen att skriva upp igen... Detta fick mig att nästan ge upp. Men skam den som ger sig. Jag klarade uppskrivningen igen och sedan klarade jag till slut uppkörningen. När mannen som godkände mig sa "ja du fröken, det gick ju bra. Godkänt" då bara brast det och jag började gråta krokodiltårar. Kastade mig ut bilen och slängde mig om halsen på min körskollelärare så att mina tårar (som var fyllda med mascara) rann ner på hennes kavaj. Där stod vi på folkets hus parkering i älmhilt och grät, båda två av lättnad och lycka. Den första jag ringde till för att berätta detta var mormor. På kvällen kom farmor och farfar för att gratta mig och sen körde JAG och Hanna till herrgårdsroppen i strömsnäsbruk och köpte godis. 

En annan dag jag skulle kunna leva om är dagen då jag tog studenten. Det var verkligen stort! Inte för att jag skulle "slippa skolbänken" nej. För det visste jag redan då att jag inte skulle. Det jag var glad för var att jag kämpat så hårt i skolan under gymnasiet, jag fick de betygen jag ville ha. Jag visste vart de betygen skulle ta mig, till lärarutbildningen . Jag skulle flytta till Växjö och "börja om". Komma ifrån Älmhult där jag bott hela mitt liv. Jag behövde verkligen komma därifrån och träffa nya människor. Att få rusa ut på Haganässkolans grusplan tillsammans med några av mina närmaste vänner var att börja ett nytt kapitel i livet. 



1 kommentar:

  1. Dendär känslan som är bra att ha lagrad & plocka fram vid behov, den totala lyckan över att ha lyckats, härligt!! Och du vet ju att du kan precis allt som du vill!

    SvaraRadera