måndag 3 mars 2014

na na na BATMAN

Min helg har varit toppen med kalas, kompisar och familj, en bra kombination om ni frågar mig. Jag träffade min gamle vän Julia och tog en fika tillsammans med henne och en f.d lärare till mig faktiskt. Denna läraren råkar vara min pedagogiska förebild.  Måste nästan slå ett slag för det fantastiska fiket vi var på, Codeco heter det och ligger i bländapassagen i Växjö centrum. Där serverar de mat och fika som är fare-trade märkt, närproducerad och kravmärkt. Dessutom har de sin vegetariska måndag då de säljer till största delen vegetariska maträtter. Det finns alltid alternativ för de som är veganer, glutenallergiker och laktosallergiker. De har tänkt på allt. Dessutom är det ett mysigt fik att sitta på. Om jag ska gnälla lite på något så är det att det är dyrt, men jag tycker helt klart att det är värt de där extra riksdalerna. Om någon vill veta mer: http://www.condeco.com/om-oss/

bilden är lånad från google

Men jag har faktiskt gjort annat än ätit i helgen (även om det känns som det är precis äta jag gjort större delen av min vakna tid) Jag hann nämligen träffa Hanna med och ta bussen ut till Grand. Där hittade jag dessa.
Dessa balla leggings fick följa med mig hem. na na na BATMAN :) Det fanns såklart en massa roligt som jag skulle kunna tänka mig att köpa. (Så är det alltid när det byter årstid och det strömmar in en massa klädnyheter i butikerna.) Extra roligt att köpa dessa leggings eftersom jag faktiskt kunde ha storlek S denna gången, jag som brukar köpa M annars. Träning och skärpning med maten har börjat visa resultat.

Jag sparkade igång veckan med lite träning sen har jag också hunnit med att slå in paket, det är ju en viss William som fyller år denna månaden. Och eftersom jag vet hur nyfiken William är så har jag placerat paketen synligt i lägenheten så att han kan bli påmind om hur nyfiken han är varje gång han passerar dem. Ja, det finns en liten sadist inom mig.
Hoppas att er vecka börjat lika bra som min :) gokväll

1 kommentar:

  1. Condeco låter som ett bra ställe!! Coola tights & va´ kul att kunna gå ner en storlek, bra jobbat!! Så kan vi ju hjälpa till att göra William lite nyfiken med att hälsa att vi tar med en liten present när vi kommer upp till innebandyn ;)

    SvaraRadera