fredag 28 mars 2014

Passa dig för normal

Kan vi inte ta bort ordet "normal" ifrån våra ordlistor? Ett helt idiotiskt ord. Just nu sitter jag och tittar på "gokväll" där stylisten verkligen missbrukar ordet. Hon påstår att man inte är normal om man är under 155  lång. Då måste jag verkligen vara onormal, jag som är 153 cm lång... Eller? Nej. Jag känner mig inte onormal. Dessutom säger hon att det är svårt att hitta kläder när man är kort. Då tänkte jag, "jasså?, jag brukar hitta massa kläder! Mer än jag har råd att köpa" stylisten ville även ge oss korta stackare tips på hur man ser längre ut. Men att jag skulle sätta på mig den potatissäcken kombinerat med ett turkost halsband som hon tipsade om, det skulle aldrig hända. Då ser jag hellre onormalt kort ut. 

Det finns gånger jag verkligen känner mig kort, det är de gånger någon vänlig medmänniska vill tala om det för mig. "Sandra, va kort du är". Vissa människor tar sig verkligen friheter som de inte borde ta. 

Nu ska jag och min korta kropp gå till andra sidan campus. Bäst jag börjar gå redan nu så att jag hinner fram innan det blir mörkt. Med mina korta ben kan det ju ta ett tag. Ska dessutom in till stan sen och se om jag hittar någon vårig tröja. Men det kanske jag ska skita i. Eftersom vi korta ska gå runt i potatissäckar för att se längre ut så kanske jag ska gå till Willys istället och se om de fått någon potatisleverans och hoppas på att jag får ta en säck som blev över. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar