onsdag 26 mars 2014

Livet som lärarstudent

Utmaningen att blogga om alla de olika ämnena i trettio dagar... det var inte så roligt som jag hoppades. Så nu struntar jag i det helt enkelt :) 

Jag kan istället berätta att jag jobbat en del med LR stud på sistone. Igår var nästan hela vår styrelse på styrelseutbildning så att vi kan bli så bra för våra medlemmar som möjligt. Dessutom är det snart dax för oss, tillsammans med "riktiga" LR att hålla en dags att söka jobb kurs. Kan vara lite roligt och dessutom nyttigt att veta hur man bäst utformar sitt CV om man vill få ett jobb som lärare, hur man går till väga för att söka jobb, vart finns jobben? osv. 

Idag hade jag en muntlig examen i Litteraturanalys. Det gick bra skulle jag vilja påstå, ska bli spännande att se på papper sen vad läraren tyckte med... det vet man ju aldrig. Snart ska det avslutas ännu en kurs och innan den är avslutad så börjar en ny. Ingen rast ingen vila! men kursen som börjar är en UVK kurs, vilket betyder utbildningsvetenskaplig kärna. I den kursen ska vi bland annat få lära oss om konflikthantering, tror ändå att det kan bli lite roligt.  

I övrigt, vad händer i mitt liv just nu? förutom skola och LR så är det inte mycket faktiskt. William har jobbat heltid de senaste två veckorna på smarteyes så jag har varit hemma själv mycket. Tidigare hade jag tyckt att det var jättejobbigt men under dessa veckorna har det varit SÅ SKÖNT. Jag har bara haft mig själv och katten att bry mig om. Dessutom har jag bara behövt tänka på mat till mig själv och ingen har stört mig (förutom jag själv) när jag behövt plugga. Så mina dagar har oftast börjat med en god frukost framför nyhetsmorgon, för jag har bestämt mig att jag ska bli bättre på att följa med i nyheterna. Sen har jag gått till gymmet och efter det har jag känt mig motiverad att plugga fram till lunch och då har jag ätit, i min ensamhet. Men ack så skönt. Man kanske skulle bli hemmafru istället? 
fast skulle inte tro det va.. min rastlösa själ skulle äta upp mig inifrån

1 kommentar:

  1. Låter som härliga dagar. Fullt upp, du är så duktig. Hoppas William trivs med nya jobbet. Kram!

    SvaraRadera