måndag 17 mars 2014

från idétorka till mer läsning än ni kommer orka! (rim)

På helgerna är jag alltid lika dålig på att blogga, det blir bara inte av. Troligen för att jag ofta gör en massa saker när det äntligen blir helg och när jag väljer att inte göra något då vill jag verkligen inte göra någonting. Kan i alla fall meddela att helgen varit bra. Jag tänkte visa er helgen i bilder eftersom jag just nu läser om det vidgade textbegreppet i skolan som faktiskt innebär att även bilder är text. Men mina bilder får lite bildtext eftersom jag älskar att skriva.
 Eftersom Småland har visat sig ifrån sin bästa sida med sol och värme så har det spenderats många kaffestunder på balkongen.

kattgos har jag såklart hunnit med även denna helgen. Lägg märke till att hon använder bakbenet som huvudkudde... om man ändå vore hälften så vig.

Eftersom jag, Hanna och Karin gjorde campus på fredagskvällen så gjorde jag inte många knop under lördagen, att handla blev därför uppskjutet till tidig söndagsmorgon. Så tidigt att det inte hunnit öppna. Det var jag och pensionärerna som hängde på låset kl. 07.50. 


Efter att jag handlat och stökat bar det av mot innebandymatch där kusinen var med och spelade. Riktigt spännande och underhållande. Sedan kan man ju fråga sig om vissa föräldrar verkligen borde få sitta som publik så som de uppför sig... vuxna människor.

Efter matchen blev det shopping med nästan hela släkten ifrån mammas sida inne på Grand innan det blev dax att åka till lägenheten där vi firade Williams födelsedag lite tidigt.

Efter kalaset med go fika och annat onyttigt drog jag och brudarna till gymmet och provade på stationsgympa/crosstraining. Som ni ser av konversationen ovan så var inte det passet att leka med. Det var UTAN TVEKAN det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv rent fysiskt. Trodde jag skulle kräkas och skita på mig samtidigt. Men nöjd var jag efteråt. 

Eftersom jag haft sådan idétorka på sistone så blev jag så glad idag när jag hittade en bloggutmaning som jag tänker anta. Den startar imorgon. Så titta in då! Gókväll kära vänner. 

1 kommentar:

  1. Tack för en mysig dag i staden & för att ni hängde med & supportade lille Fiiiis. Kram!

    SvaraRadera